Recent Posts

Pages: 1 [2] 3 4 ... 10
12
بداية مبشرة لقصة مميزة وياريت تبقى اطول شوية ومتتاخرش فى الاجزاء علينا
13
قصة جميلة كمل يا نجم
15
بداية ممتازة بس ياريت الجزء يكون اطول شوية واحداث اكتر
16
بداية مميزة استمر
17
Real Arabic Pictures / Re: رانيا جارتي من اسكندرية ج3
« Last post by smsm2014 on April 15, 2024, 02:17:30 AM »
Let's see

18
بداية موفقة تابع وابدع يا عزيزي
19
الجزء الأول:
جه تاني يوم و برضه مكنش فيه عيانين كحال الشهر كله
و دخلت ريهام قالتلي صباح الخير و بعدها دخلت عبير و ماسكة في ايديها شنطة.
عبير: صباح الخير دكتور عمر
أنا: صباح الخير يا عبير، ايه الشنطة اللي ف ايدك دي؟
عبير: اه دي اللي فيها الكروكس اللي حضرتك طلبت مني البسه من النهارده ، جبته لونه ازرق عشان يليق مع اليونيفورم
انا: تمام ممتاز كده حتى نحافظ على الظهر بتاع العيادة
عبير: فعلاً يا دكتور، استاذنك اروح اغير
أنا: اه اتفضلي

فات ساعتين و دخل اخير عيان كان جي يكشف و كانت عبير واقفة معايا بتناولني الأدوات و لما مشي خرجن تعقم الحاجة و رجعت بعدها ب ١٠ دقايق تسألني لو محتاج حاجة أشربها
بس الجديد انها كانت لابسة الشبشب
فببص لقيت التالي:
رجلين بيضا بياض يجنن و ضوافر مرسومة رسمة تهبل و عليها منكير أحمر غامق شوية مش نبيتي و كعب محمر شوية كدهز
يعني باختصار مهتمة بيهم لدرجة لا توصف و الغريب اني عمري ما كنت بحب الرجلين بس لما شفت المنظر فضلت متنح كام ثانية و هي اغدت بالها و لقيتها بتقولي
يا دكتوووور بقول لحضرتك تشرب حاجة؟

أنا: ها؟ اسف مسمعتكيش .. لا لا شكرا بس ايه انت رجلك لحقت تتعب و لا ايه ههههه
عبير: ههههه اه والله يا دكتور ما صدقت العيان الي كان هنا مشي عقمت الحاجة و قمت غيرت قوام، بس اهو بص اهتميت بالمظهر العام زي ما حضرتك نبهت.

و راحت مدت رجلها و بتوريني رجلها في الشبشب من كذا اتجاه.
أنا: فضلت ابص برضه شوية و رحت قلتلها بصراحة يا عبير المظهر العام كدا مية فل و عشرة هههههه
عبير: بجد يا دكتور يعني حضرتك مش مضايق انا لابسة شبشب ؟؟
أنا: لا بالعكس طالما دي حاجة مخلية رجلك مرتاحة هضايق ليه؟
 
و خلص اليوم على كده و مرت الأيام و رجع الوضع يزحم تاني و عبير اتعودت خلاص ان طول ما فيه عيانين هي بالكروكس و طول ما الدنيا فاضية هي بالشبشب لحد ما ف يوم كان الدنيا فعلاً زحمة من ١ الظهر معاد ما بنبدأ لحد ٩ بليل تقريباً ماخدناش راحة خالص لحد ما خرج أخر عيان و خرجت وراه عبير بالأدوات و انا أخيرا اخدت نفسي و بعدها يجي ب ٣٠ دقيقة دخلت عبير و شكلها طبعاً تعبببان من ضغط اليوم كحالي انا و ريهام.

عبير بتعب واضح: تأمرني بحاجة يا دكتور؟
انا: ناوليني كده الجهاز اللي هناك ده يا عبير
عبير: حاضر يا دكتور.

و هي بتدهوني شميت ريحة غريبة كده بس مش مميز جاية منين، فسألتها
أنا: عبير انتي مش شامة ريحة غريبة؟
عبير: مش عارفة والله يا دكتور
أنا: طيب افتحي كده الشباك
عبير: حاضر يا دكتور
عدى ٥ دقايق و لسه الريحة موجودة
أنا: لا ما دي مش ريحة عيادة!!
جاية منين انا لازم أعرف..
عبير بكسوف: ممكن تكون ريحة رجلي معقولة!!!
أنا: رجلك؟؟ هو انتي مش بتقلعي الكروكس في وسط اليوم هتيجي منين ريحة رجلك دي؟
عبير: يا دكتور هو النهارده كان في حتى ٥ دقايق راحة الحق اريح رجلي!!
أنا: يعني انت بالكروكس من الساعة ١ معقولة؟
عبير: والله رجلي فقفقت 😭
أنا: وريني كده.
عبير: أوريك ايه بس يا دكتور ميصحش
أنا: لا انا هشوف هل قصر عليها و لا لا انتي نسيتي اني دكتور و لا ايه؟
عبير بكسوف: لا بس ميصحش برضه دي اكيد عرقانة و ريحتها صعبة.
أنا: هو انا هشمها؟ ده انا هطمنك هل محتاجة علاج طبيعي بعد اليوم ده و لا تمام.
عبير: طيب متزعلش لو الريحة صعبة انا اسفة والله
أنا: لا مفيش حاجة
عبير: طيب أستاذنك هقعد بس عشان مش قادرة
انا: اه اتفضلي على كرسي الاسنان و ارفعي رجلك كده
عبير: تمام حاضر
و فعلاً قعدت عبير و احتجت ارفع الكرسي عشان مستوي رجلها يبقى قريب مني محتاجش اوطي عشان اشوفهم يعني

انا: اقلعي الشبشب كده يا عبير.
عبير: اه حاضر اهو
و راحت قلعاه و هنا كنت اول مرة اشوف بطن رجلها و كان محمر و وارم شوية..
أنا: يلهوي دي وارمة خالص يا عبير.
عبير: انا متوقعة كده بصراحة بالذات الحتة دي فعلاً وجعاني قوي
و راحت مشاورة على بطن رجلها تحت صباعها الكبير كده

انا: طيب انا رأيي تروحي لدكتور علاج طبيعي فوراً دلوقتي عشان تقدري تيجي بكرة كويسة.
عبير: لا لا مش هلحق ده انا يدوب ارجع البيت انام معلش تعبتك يا دكتور.
انا: لا ازاي تروحي كده! طيب تحبي ادلكهالك يمكن تفك؟
عبير: يلهوي!!! تدلكها مرة واحدة طبب ده ينفع برضه!!
أنا: و فيها ايه؟ مش انت من طاقم العمل بتاع العيادة و لو تعتبي الشغل هيتطعل.
ما يا اما تنزلي من عندي على اقرب دكتور علاج طبيعي يا ادلكهالك عشان تفك
لان بكرة وراننا يوم طويل جداً
عبير: ما انا مش هلحق انزل لدكتور و في نفس الوقت ميصحش حضرتك تمسك رجلي العرقانة بعد اليوم الطويل ده عيب!
أنا: هو انا بعمل حاجة قليلة الادب؟ ده انا بريحك.
عبير: طيب جرب كده بس هتعبك انا اسفة
انا: لالا مفيش تعب و لا حاجة، فين واجعك.. هنا؟
و بدأت ادوس بشويش واحدة واحدة و هنا كنت مسكت رجليها لأول مرة و بدأت ادلكها براحة و حسيت بفرحة عمري ما حسيتها و اظن انها حست لانها ابتسمت كده من فوق و سحبت رجلها و قالتلي ياااااه فعلاً حضرتك ريحتني جداً بعد اليوم الطويل ده!
انا خايفة اتعود على كده ههههه

أنا: اهم حاجة انك تيجي بكرة فايقة عشان اليوم طويل قوي برضه، و بعدين زي ما اتفقنا انتي واحدة من الطاقم الطبي اللي لازم يكون في احسن حال.
عبير: طبعاً طبعاً هههه
استأذنك يا دكتور و شكرًا مرة تانية
انا: لا مفيش حاجة مع السلامة

و مشيت عبير و انا مش مصدق الأحساس اللي حسيته و اللي نفسي يتكرر مرة تاني.

اتمني اعرف رأيكم لحد دلوقتي و لو حد عنده اي اقتراح يبعتلي

20
اخباركم ايه يا كل المتابعين
يمكن انا مش بكتب كتيير بس انا من رواد المنتدي من ٢٠١٥ تقريباً
و زعلان قوي على الوضع اللي المنتدي وصله بعد السنين اللي كان فيها كل يوم قصتين و ٣ جداد وعشان كده قررت اكتب قصة جديدة على امل ان غيري كمان يبدأ يكتب و نرجع الزمن ده تاني
بس نفسي في تشجيعكم و كمان لو حد حابب نعملها بفكرة انها تكون اجزاء و اللي عنده اقتراحات يبعتلي..

المقدمة
انا دكتور عمر طبيب أسنان ٢٩ سنة و فتحت عيادة أسنان في مكان شعبي و عينت عندي سكرتيرة اسمها ريهام و عندها ٢٥ سنة و كمان عبير و دي عندها ٣٥ سنة و مطلقة  و دهي الممرضة اللي بتكون معايا في الغرفة و مسئولة عن نضافة الغرفة و الادوات بتاعة الأسنان.

انا شخص شخصيته قوية جداً و حازم جداً جداً و مش بحب الدلع في الشغل و مفهم ريهام و عبير بكده من أول يوم و فعلاً يومياً هما ملتزمين جداً و الدنيا كلها كانت ماشية تمام في العيادة يعني يومياً بيكون في عيانين دخلين خارجين بس للاسف الشهر ده الدنيا مريحة شوية ف اغلب الوقت بكون قاعد في الغرفة بذاكر أو بتكلم في التيليفون أو بشوف الكاميرات بتاعة العيادة عشان اتأكد ان ريهام و عبير مركزين في شغلهم.
و في يوم اخدت بالي ان عبير الممرضة مش لابسة جزمة زي كل يوم زي ما انت منبه عليهم من أول يوم باليونيفورم بتاع العيادة و انها لابسة شبشب بصباع فناديت عليها بعصبية و دخلت الأوضة و كانت ريهام في الغرفة بتسألني على حاجة و سامعة الحوار اللي هيدور بنا.

انا: ايه يا عبير اللي انتي لابساه في رجلك ده؟ شبشب؟؟
عبير: ماله بس يا دكتور عمر؟
انا: ماله ازاي؟ احنا هنا في عيادة مش في بيتكم و احنا سبق و اتفقنا على اليونيفورم ف مش فاهم ايه المنظر ده؟؟
عبير: يا دكتور الدنيا مريحة خالص اليومين دول و كمان مفيش حد في العيادة فقلت اريح رجلي شوية بس.
انا: نعم؟ انتي كمان هتردي عليا؟؟ متعصبنيش يا عبير و روحي اتفضلي البسي الجزمة بتاعة كل يوم يلا.
عبير: خلاص يا دكتور متعصبش نفسك خلاص انا هلبس الجزمة و التزم باليونيفورم.

وخرجت عبير و بعدها جت ريهام تقولي متعصبش نفسك يا دكتور انا فاهمة ان حضرتك مهتم بالمظهر العام بتاع العيادة زي ما انا فاهمة برضه ان اكيد عبير خايفة على منظر العيادة بس اكيد رجليها ناقحة عليها مش اكتر بس عموماً انا عندي اقتراح.

انا: عندك حق بس اقتراح ايه ده؟
ريهام: تسمحلي اقعد؟
انا: اه اتفضلي كده كده مفيش عيانين النهارده
ريهام: انا بقترح لو حضرتك توافق انها تلبس كروكس اهو ده عامل زي الصابوه كده و مريح شوية و منظره مقبول نوعاً ما ايه رأي حضرتك ؟
انا: والله فكرة مش بطالة يا ريهام، روحي اندهي لها كده.

فعلاً راحت تنده ريهام على عبير الممرضة عشان ابلغها بالتغير في اليونيفورم.

انا: بصي يا عبير انا فكرت و لقيت انك ممكن تلبس كروكس في العيادة اريح من الجزمة و اهو شكله احلى من الشبشب على الاقل.
عبير: شكرًا يا دكتور بس بصراحة الكروكس في عيب محرج خالص!
أنا: عيب؟ و محرج؟ ايه بس؟؟
عبير: انا فعلاً كنت بلبس كروكس في العيادة اللي كنت شغالة فيها بس للأسف كل يوم بلاقي رجلي عرقانة جداً منه !
أنا: عرقانة؟؟ طيب ايه الحل
انا بحاول اريحك ،خلاص خليكي لابسة الجزمة المتعبة انا غلطان!
عبير: لا العفو يا دكتور  بس خير الأمور الوسط.
انا: يعني ايه قصدك بخير الأمور الوسط دي؟؟
عبير: يعني انا ممكن البس الكروكس فعلاً اول فترة طول ما فيه عيانين بس بعد اذن حضرتك لو توافق اني في الوقت اللي مفيهوش حد اقعد براحتي بالشبشب اللي حضرتك اعترضت عليه من شوية اهو اخلي رجلي تتنفس شوية بدا ما تموت هههههه.
أنا: ههههه لا بعد الشر، بس مش عارف خلينا طيب نجرب الاقتراح ده بس لو كده لازم تهتمي بالمظهر العام.
عبير: خلاص تمام حاضر طبعاً
أنا: خلاص انا موافق ، تقدري تروحي دلوقتي خلاص اليوم كده كده خلص مفيش عيانين و بكرة تعالي بدري في معادك
عبير: تمام يا دكتور مع السلامة.

دي كانت مجرد مقدمة، و الجزء الأول هيكون فيه أول لقاء بين دكتور عمر و رجلين عبير.
انتظروا المزيد و في انتظار تعليقاتكم و تشجيعكم
Pages: 1 [2] 3 4 ... 10